Notícia: més abusos a la presó de Ponent

Castellano:

Compartimos esta noticia que ha salido publicada en el diario El Segre, el miércoles 7 de noviembre.

Sale a la luz este caso de abuso de poder traducido en abusos sexuales por parte de un carcelero en la prisión de Ponent, a cambio de proporcionar móviles y drogas a una persona presa. Abuso de poder normalizado y habitual en la cárcel de Lleida, como en todas las cárceles.

Cuando en otras noticias se criminaliza a los presos y presas en relación a prácticas como el tráfico de drogas, o se afirma fríamente que estas sustancias entran a través de familiares o personas que los visitan, o cuando se justifican y se entierran asesinatos bajo el pretexto de sobredosis, habría que tener presente que las drogas en prisión a menudo entran a través de los mismos carceleros que luego se dedican a apalear y abusar de presos. Esto aparte de la medicalización generalizada y el negocio farmacéutico que se traduce con pastillas de todo tipo, como parche para tapar los mismos problemas que genera la reclusión y el aislamiento.

Siempre contra las cárceles. Siempre contra los carceleros.

Català:

Compartim aquesta notícia que ha sortit publicada al diari El Segre el dimecres 7 de novembre.

Surt a la llum aquest cas d’abús de poder traduït en abusos sexuals per part d’un carceller a la presó de Ponent, a canvi de proporcionar mòbils i drogues a una persona presa. Abús de poder normalitzat i habitual a la presó de Lleida, com a totes les presons.

Quan en altres notícies es criminalitza als presos i preses en relació a pràctiques com el tràfic de drogues, o s’afirma fredament que aquestes substàncies entren a través de familiars o persones que els visiten, o quan es justifiquen i s’enterren assassinats sota el pretext de sobredosi, caldria tenir present que les drogues a la presó sovint entren a través dels mateixos carcellers que després es dediquen a apallissar i abusar de presos. Això a banda de la medicalització generalitzada i el negoci farmacèutic que es tradueix amb pastilles de tot tipus, com a pedaç per a tapar els mateixos problemes que genera la reclusió i l’aïllament.

Sempre contra les presons. Sempre contra els carcellers.